onsdag 16 februari 2011

Bloggundervisning och kakel

Idag träffade jag U som har bloggat i ca. ett år. Vi träffades på vårt favoritcafé och jag fick göra en mindmap på hennes beskrivning av konsten i att blogga. Många var möjligheterna till att bygga en fin blogg. Det är bara att prova sig fram. Antagligen bästa sättet att få det att flyta. Jag antar att U:s telefonnummer kommer att frekvent finnas på nästa telefonräkning.
Såg en annons från Kakelmässan i tidningen i morse. Åkte till deras lokaler idag och njöt av alla nya idéer. Det finns nu mer för de med udda smak och inte så mainstream som det har haft tendens att vara för några år sedan.
En man som jag träffade för ett tag sedan och som jobbar som kakelsättare berättade att man ska se kakel som en dekoration, en bild, som sitter på den vattentåliga väggen. Det fick mig att se annorlunda på underarbetet för kakling. Våtspärr räcker tydligen inte längre utan det ska vara en slags plastmatta under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar